Tuesday, April 26, 2016

Ubat ubat ayam alat mengeram

http://www.unipharma.com.my
https://www.facebook.com/Unipharmasdnbhd/

https://www.facebook.com/ubatayamOKB

http://www.uniaga.com/2013/03/penyakit-dan-masalah-burung.html

http://dinarafarm.blogspot.my/2014/11/penyakit-ayam-kampung-dan-cara-merawat.html

http://akubudaktol.blogspot.my/
MOHD REZUAN BIN MAT ISA 89 B KAMPUNG BARU,JALAN GAJAH PUTIH 06750 PENDANG KEDAH (AS 0242146-M) TELEFON 016-5538950 RUMAH 04-7847157 CONTOH INKUBATOR BUATAN KAMI YANG TERDAPAT DI PASARAN.KAPASITI BOLEH MASUK 120 BIJI TELUR AYAM KAMPUNG.
https://www.facebook.com/zaligrofarm

Nama antibiotik tu adalah AMOXICILLIN 50% with Colistin Sulphate. Ia sesuai untuk semua jenis ternakan seperti ayam, itik, kambing dan lembu. Untuk pencegahan, campuran 100g untuk 2000 liter air. Untuk rawatan pula campuran 100g untuk 1000 liter air. Cubalah, harganya pun tak mahal, RM 20 je untuk 100g, tetapi berbaloi untuk pelaburan kita.

http://www.malaysianpharma.com/index.php/a/205-amoxycillin.html
Nama Ubat : Amoxycillin atau Amoxicillin
Apakah itu ubat amoxicillin?
Amoxicillin adalah antibiotik penisilin. Ia melawan bakteria di dalam badan anda.
Amoxicillin digunakan untuk merawat pelbagai jenis jangkitan yang disebabkan oleh bakteria, seperti jangkitan telinga, jangkitan pundi kencing, radang paru-paru, gonorea, dan E. coli atau jangkitan salmonella. Amoxicillin juga kadang-kala digunakan bersama-sama dengan antibiotik lain yang dipanggil clarithromycin untuk merawat ulser perut yang disebabkan oleh jangkitan bakteria Helicobacter pylori. Gabungan ini kadang-kadang digunakan dengan ubat pengurang asid perut seperti ubat penghalang pam proton (lansoprazole atau omeprazole )
Amoxicillin juga boleh digunakan untuk tujuan yang tidak disenaraikan di dalam panduan ubat-ubatan ini.
Maklumat penting tentang amoxicillin
Jangan menggunakan ubat-ubatan ini jika anda ada alahan kepada amoxicillin atau mana-mana antibiotik penisilin lain, seperti ampicillin (Omnipen, Principen), dicloxacillin (Dycill, Dynapen), oxacillin (Bactocill), penisilin (Beepen-VK, Ledercillin VK, Pen- V, K Pen-Vee, Pfizerpen, V-Cillin K, Veetids), dan lain-lain.
Sebelum menggunakan amoxicillin, beritahu doktor anda jika anda ada alahan kepada cephalosporins seperti Omnicef, Cefzil, Ceftin, Keflex, dan lain-lain. Beritahu doktor anda jika anda mempunyai penyakit asma, hati atau buah pinggang, pendarahan atau gangguan pembekuan darah, mononucleosis (juga dipanggil "mono"), atau mana-mana jenis alahan.
Amoxicillin boleh menyebabkan pil kawalan kelahiran atau pil perancang kurang berkesan. Tanya doktor anda mengenai penggunaan kaedah peranang keluarga bukan hormon seperti kondom, spermicide dan diafragma untuk mencegah kehamilan semasa mengambil amoxicillin. Ambil ubat untuk jangka penuh masa yang ditetapkan. Gejala-gejala jangkitan anda boleh hilang sebelum jangkitan benar-benar dibersihkan. Amoxicillin tidak akan merawat jangkitan virus seperti selsema atau flu. Jangan berkongsi ubat-ubatan ini dengan orang lain, walaupun mereka mempunyai gejala yang sama seperti anda.

Ubat-ubatan antibiotik boleh menyebabkan cirit-birit, yang boleh menjadi tanda jangkitan baru. Jika anda mengalami cirit-birit yang cair atau berdarah, hentikan pengambilan amoxicillin dan hubungi doktor anda. Jangan menggunakan ubat anti-cirit-birit melainkan jika doktor anda memberitahu anda.

No comments:

Post a Comment